הקמפיינים בפייסבוק הם פעילות ממומנת שהם חלק עיקרי בשיווק העסק שלכם הם מורכבים ממודעות ממומנות למשל ומטרתם להעלות את כמות האוהדים בדף, העלאת המודעות והחשיפה לעסק עצמו, להגיע לקהל יעד רחב יותר באזור קרוב, רכישת מוצרם או שירותים בעזרת דף נחיתה למשל.  כל קמפיין דורש מאחריו מחשבה על רעיון, מטרות, אסטרטגיה וניהול זמנים נכון. הגדרה של תקציבים ועמידה בהם. ישנם מספר אלמנטים שחייבים להיות בכל קמפיין כדי להצליח בפרסום בפייסבוק. חשוב גם להתאים את הקמפיין למדיניות והכללים של פייסבוק. מי שאינו מקפיד על ביצוע הצעדים הללו יכול לגרום לבעיות שונות כמו שלילת מודעות, חוסר קבלת אישורים, תוצאות לא טובות ועוד.

חשוב להציב יעדים ולדעת מה המטרה של הקמפיין  

למטרה עצמה תהיה השפעה כל התכנון והביצועים כמו התחשבות בחלוקת תקציבים, הגדרת קהל יעד ואופן החשיפה כך יהיו תוצאות רצויות. לפיכך הגדרה לא נכונה של מטרות יביאו לתוצאה לא רצויה. למשל המטרות יכולות להיות איסוף של יותר אוהדי וצבירה של קהל יעד מתאים לפי פילוח. כך תוכלו לחשוף את העסק ליותר אנשים רלוונטיים. 

חשוב להציב יעדים ולדעת מה המטרה של הקמפיי

חשוב להציב יעדים ולדעת מה המטרה של הקמפיי

רעיון מרכזי והנה של תהליכים ותרחישים אפשריים  

כאשר המטרה היא חשיפה לקהל יעד וציבור רחב יותר לפי פילוח נכון וקריטריונים שונים. הפניה במודעות חייבת להיות לקהל היעד הרלוונטי. ישנם סוגים של קהלים – קהלים שמכירים ונחשפו אל העסק ועוקבים אחריו כבר וכאלה שאינם מכירים אותו והחשיפה היא ראשונית. יש לפנות בהתאם לכל סוג של קהל. למשל הרעיון העיקרי יכול להתמקד בחשיפה ולפיכך ייבנו המודעות שלכם. כאש פונים לקהל שמכיר אותכם הטון הוא פחות רשמי ויותר חברי והדבר פחות מסתמך על סינונים שונים. לקהל יעד חדש הפניה היא יותר רשמית ופחות אישית, חשוב לזכור שאלו המלצות כלליות ולכל עסק רעיון וקהל ייחודיים ורלוונטיים עבורו, לכן חשוב להיעזר בייעוץ מקצועי לעזרה והבנה של תהליך השיווק בפייסבוק. חשוב לדעת מה מאפיין את סוג הקהל כדי למקד את המודעות. ניתן לבצע זאת על  ידי חיפוש תחומי עיניין, פילוחים שונים של קהל, חיפוש אחרי הקהל במקומות שונים כמו קבוצות רלוונטיות ועוד. על סמך המידע הזה יתבסס הפרסום עצמו.

 

חשוב להגדיר ולקבוע תכנית עבודה מסודרת

קביעת לוח זמני מסוים ותקציב רצוי יעזרו להישאר בתוך המסגרת, חשוב לעקוב אחרי הנתונים ולשלוט בהם בעקביות, לראות מה עובד ומה לא, מה לחזק ומה לשפר כדי להגיע לתובנות ולביצועים טובים יותר. חשוב גם לדעת אם ישנם אלמנטים שמשתנים במהלך הקמפיין ולנהוג בהתאם לכך. תכנית העבודה תתבצע לאחר קביעת מטרות רעיונות ואסטרטגיה ותכיל קביעת משימות, חלוקת עבודה בין אנשי מקצוע, בניית תקציה לכל חלק, ביצוע בקרה על התהליך עצמו במהלך הקמפיין.

חשוב להגדיר ולקבוע תכנית עבודה מסודרת

חשוב להגדיר ולקבוע תכנית עבודה מסודרת

הכרת מערכת הפרסום בפייסבוק ומה היא מכילה

הקמפיין בפייסבוק מכיל 3 מרכיבים – מסע פרסום, סדרה של מודעות ומודעה. הכל פועל יחד כדי להגיע לקהל ולענות על הצרכים שהוגדרו. מסע פרסום – בסיס למודעה וכולל בחירה של מטרת הפרסום למשל קידום הדף העסקי, מה שרוצים שיקרה מהמודעה,כמו סימני לייק לדף העסקי של העסק. סדרת המודעות הוא מה שמגדיר למודעה איך לפעול. ישנה אפשרות ליצור קהל למודעה על יד פילוחים שונים, מיקום, מגדר,גיל, ניתן גם ליצור ולהגדיר תקציב רצוי, תזמון ושעות למודעה. מסע פרסום יכול להכיל מספר מודעות שונות. עם אפשרויות רצויות לכל מודעה. המודעה עצמה היא מה שייחשף בפני הציבור בפייסבוק, בוחרים עיצוב ותוכן למודעה שלכם וזה מה שהקהל יבחר.

 

ביצוע מעקב וניתוח נתונים

חשוב לבחון וערוך השוואה אילו מודעות נותנות ביצועים טובים יותר לשם כך נדרשות מינימום שתי מודעות שונות ולפיהן בלחון את תגובת הקהל, בעזרת הנתונים הללו ניתן לבצע שינויים במהלך הפרסום, לדעת מה יותר אפקטיבי ומשתלם. חשוב שבקמפיין המודעות יהיו שונות מבחינה ויזואלית וגם מבחינת מסר שונה וליצור מספר כאלה ולבחון לאילו אפשרויות הקהל מתחבר יותר ומה עובד. חשוב לשים דגש על ההנעה לפעולה בכל מודעה ולנסות דברים שונים. ניתן להגיע לקהל רב ומגוון יותר כאשר המודעות הן יותר מגוונות ורלוונטיות ליותר אנשים.

ביצוע מעקב וניתוח נתונים

ביצוע מעקב וניתוח נתונים

לסיכום,

חשוב להתמקד בשינויים במהלך הקמפיין כדי לגרום להצלחתו ובנוסף, לעקוב אחר הכללים ליציר מודעות מוצלחות והגעה לקהל יעד רחב, ניתן גם לפנות לייעוץ דיגיטלי או לבעל תחום בשיווק בפייסבוק לקבלת ייעוץ או עזרה בתחילת הדרך או לאורך כל התהליך.

Loading...