האלגוריתם של פייסבוק משתנה – פייסבוק משנה את העדיפות להצגת התכנים באוסף החדשות. המשתמשים והפרופילים הפרטיים ירוויחו והארגונים ובעלי הדפים פחות. השינוי יתבטא בכך שיוצגו באוסף החדשות יותר תכנים של חברים קרובים מאשר תכנים של מפרסמים שונים. שינוי זה יכול לעורר זעם בקרב עמודים עסקיים שמפרסמים מוצר או חברה. עיקרו של השינוי הוא מתן עדיפות לתכנים של בני משפחה קרובים על פני העמודים העסקיים.

מה ההשלכות?

מבחינת העסקים שמפרסמים בפייסבוק ישנן מספר השלכות – הדבר יגרום לעמודים עיסקיים לאבד את התנועתיות בהם. המשמעת היא שמשתמשים יראו פחות פרסומים של ידוענים, עיתונים או אומנים מפורסמים, וכך גם של עסקים. העדכונים היומיים בעמודים הללו לא יופיעו באוסף הלקוחות של המשתמשים. אין זה קשור לעסקים לבדם – המשתמשים יפסידו עדכונים של חדשות, יוצרים, אירועים או פרטים נוספים רלוונטיים שהיו רוצים לראות. יחליפו את מקומם עדכונים אישיים של חברים ומשפחה. מטרת האלגוריתם היא לבדוק אילו דברים המשתמש אוהב לקרוא ולהציג לו תוכן דומה.

מה המטרה?

הנהלת פייסבוק מעדיפה לקדם תוכן המיוצר על ידי משתמשים פרטיים על חשבון הפוסטים של מותגים וארגונים, שיתופי תכנים נמצאים בירידה. המשמעות היא ירידה בקידום האורגני של פייסבוק. מה שהוביל לכך הוא המטרה של פייסבוק כרשת חברתית שמחברת בין אנשים ולא כספקית של תוכן חיצוני, רוצה לחזור לשורשים שלה. על תכניות השיווק בפייסבוק מסתמכות הרבה חברות וגופים מסחריים, מעניין לראות מה העדכון של האלגוריתם יעשה לפעילות שלהם.

הפרסום האורגני –

מבחינה אורגנית המשמעות היא שחיקה באופן הקידום האורגני, פוטנציאל הנראות של תכנים שלא מקודמים בתשלום נמצא בירידה כבר זמן רב. משווקים מנוסים מבינים מה הוביל לירידה זו – פייסבוק מנסה לעודד תשלום עבור פלטפורמות פרסום שונות.  בקידום האורגני יחווה פגיעה נוספת דבר שישבש קמפיינים של הפצת תוכן ויהפוך את הערך של הקידום האורגני לנמוך בהרבה מבעבר.

אז מה התוצאה?

כתוצאה מירידה בקידום האורגני יותר גופים מסחריים ישתמשו בפרסום ממומן בפייסבוק כדי לפצות על ההבדל, כרגע זוהי לא אופציה יקרה במיוחד. אך במצב בו יותר חברות משתמשות בקידום ממומן כדי למזער את ההפסדים בקידום האורגני, ייתכן שפייסבוק ייאלץ להעלות מחירים או לאמץ פלטפורמות שיווק אגרסיביות יותר, בדומה לגוגל. דבר זה יכול להקשות על העסקים הקטנים להמשיך להיחשף בפלטפורמות החברתיות.

 

מה כדאי לעשות?

עסקים קטנים ובינוניים, שעיקר הפרסום מתבצע ברשתות החברתיות, ייצטרכו לפנות לייעוץ דיגיטלי או למומחה בתחום הפרסום בפייסבוק על מנת לגבש אסטרטגית שיווק חדשה ומעודכנת שתתמודד בחוכמה עם השינוי, תכנית שלא תפגע ביעילות השיווק ותנסה לשמור על יחס המשאבים שהוקצבו בעבר. זוהי מומחיות שדורשת ניסיון וידע בתחום. חשוב לזכור, למרות הכל האפקטיביות של פייסבוק בפרסום עסקים עדיין משמעותית ומניבה תוצאות גבוהות.

Loading...