פייסבוק היא רשת חברתית שמשתמשת באלגוריתמים שונים בשימוש התוכן שלה, מטרתם של האלגוריתמים הללו היא לקבוע אלו תכנים יקבלו יותר חשיפה ואיזה תכנים יידחקו לשוליים. האלגוריתם הרלוונטי עבור עסקים הוא זה שקובע איזה תוכן ייחשף בדף החדשות של המשתמשים. האלגוריתם מתייחס בעיקר לקידום ולפעילות האורגנית השוטפת שמתרחשת בפייסבוק ולא דווקא לאופציית הפרסום הממומן בפייסבוק חשוב לזכור שפייסבוק היא גם רשת חברתית שעיקרה שיתוף תכנים ולא רק פלטפורמת שיווק לעסקים ולכן מתפתחות מערכות שמגנות על המטרה.

אלגוריתם פועל בצעדים מדויקים בביצוע של משימות או בפתרון בעיות. משמש לביצוע משימות בעולם המחשבים, נכתב תמיד במספר סופי ובסדר מסוים. גם מתכון לעוגה הוא סוג של אלגוריתם. הנהלת הפייסבוק רצו להימנע ממצב בו עמוד החדשות יהיה מלא בספאמים ובפרסומות מה שירחיק את הגולשים ומטרת האלגוריתם לסנן תכנים שאינם מתאימים להתנהלות המשתמש בפייסבוק. האלגוריתם נקרא "Edge rank" – הוא ששולט בתכנים המוצגים בפייסבוק. e –  – ה'חוד,קצה',דירוג האובייקט. קיימים שלושה משתנים שאחראים על כך. כל פריט שמועלה נחשב כאובייקט מסוים, הציון נקבע על ידי האינטראקציה של המשתמשים לגביו, למשל סימן 'לייק' או כתיבת תגובה.זה נקרא 'חוד,קצה' לכל אחד כזה 3 פרמטרים – יש להכפיל בין שלושתם ולבסוף לחבר את התוצאות.

 הנוסחה היא –

Ue  X We X De  = ∑

סכום הקצה, של סיפור מסוים שיכול להופיע באוסף החדשות. שיתופים, תיוגים, סטטוסים. הציון הסופי יקבע את התדירות בו האובייקט יופיע באוסף החדשות. הוא מורכב משלושה פרמטרים –

U – ציון שנקבע לפי הקרבה של האדם שפרסם את ה'קצה' לבין האדם שצופה בו. זיקה זו נקבעת לפי רמת הפעילות לאותו משתמש, צפייה בדף, תגובות, שיתופים וחברים משותפים. כאשר הזיקה גבוהה יותר הציון עולה. לא חייב להיות הדדי ולעיתים הוא חד כיווני.

W – המשקל של ה'קצה' לפי אינטראקציות שונות לגביו. לכל אחת משקל אחר. עדיפות דירוג גבוהה יותר תינתן לתמונות וסרטונים שהם בעלי משקל רב יותר, לאחר מכן כתובות ולינקים ולבסוף טקסטים כתובים. הסדר נקבע לפי מה שמייצר יותר תגובות כמו תמונות וסרטונים. ככל המעורבות היא תדירה יותר לגבי תוכן כלשהו הדירוג יעלה.

D – זמן הפרסום של האובייקט. פוסטים חדשים יקבלו דירוג גבוה יותר ופוסטים ישנים דירוג נמוך. לפייסבוק עדיפות להציג תכנים עדכניים יותר. הזמן שעובר מרגע העלאת התוכן.

בנוסף קיים תת אלגוריתם שפועל באפליקציות של פייסבוק והוא מתמקד בנוסף לאלמנטים שהוזכרו למעלה גם בדירוג המיקום הגיאוגרפי ותחומי העיניין. אינטראקציות השימוש כמו לייקים, תגובות ושיתופים.

את דירוג האלגוריתם ניתן לשפר במגוון דרכים –

העלאת יותר תמונות ותוכן ויזואלי – מגדיל את האינטראקציה ומקדם את התוכן בעזרת האלגוריתם, כמו כן גם סרטוני וידאו מובילים לאותה המטרה.

כתיבת פוסטים עם יותר רגשונים – הם מעלים את כמות הדירוג ביותר מ50 אחוזים.

תיעוד גיאוגרפי מהנייד – משפיע על הפרסום בפייסבוק של העסק, על ידי תיוג הלקוחות בו – מייצר חשיפה לעסק. רצוי לשלב תמונות ייצוגיות.

ניסוח הפוסטים בקשה לשיתוף תיצור יותר שיתופים, מילים שמייצרות אינטראקציה, שאלות או בקשת לייקים ותגובות. רצוי לשאול שאלות בסוף הפוסט שמייצרות 90 אחוזים יותר תגובות.

פרסום קישורים וכתובות אתרים – פוסטים שמראים לגולש לאן יגיע אם ילחץ על הקישור. 

לסיכום, האלגוריתם של פייסבוק פועל לפי מספר פרמטרים שניתן לשפר אותם ולהגדיר חשיפה בעזרתם. התוכן הוא גורם משמעותי ויש לדעת איך להשתמש בו נכון, מתי להעלות תכנים, איזה תכנים מייצרים פעילות ומה יקודם על ידי פייסבוק, ישפיע על השיווק בפייסבוק ויגדיל מודעות של הלקוחות אל העסק שלך.