בניית קמפיין פרסום במיוחד בתחום האינטרנט הוא דבר שטומן בחובו הרבה אסטרטגיה מחשבתית, תכנון והכוונה לקבל תוצאות איכותיות. הפרסום בוידאו מעלה את הכוח השיווקי של המוצר ומנגיש את שירותי בית העסק אל הלקוח והתמורה אותה יקבל. השאלה המתבקשת היא, היכן כדאי ואפקטיבי יותר לפרסם סרטונים תדמיתיים של העסק? כמו פרסומות, הסברים, טיפים ועוד. התוכן המוסרט במגמת עליה בשנים האחרונות, אם כשימוש אישי ואם לשימוש מסחרי. לתוכן עם וידאו צפוי עתיד מבטיח בעידן האינטרנט ובשנים הבאות.

קיימים מחקרים אודות השיווק ביוטיוב והשיווק בוידאו מבחינת סרטונים, מה מהם מספק את התמורה הטובה ביותר כאשר בוחרים לשווק באמצעות וידאו. בנוסף,חשובים איכות הצופים שצופים בסרטונים וזמן הצפייה שלהם. הוכחה לכך שתחום הוידאו בהתפתחות תמידית היא העובדה שבשנים האחרונות צומחות יותר ויותר אפליקציות המבוססות על כך, כמו אינסטגרם,פינטרסט, סנאפצ'ט ועוד. בעוד שפלטפורמות קיימות כמו פייסבוק גדלות בלי הפסקה מבחינת הצפיות בוידאו ומונות כמה מילארדים בחודש. ישנה התייחסות גם לפרק הזמן בו היו הצפיות וכמובן מספר החשיפות לסרטונים.

פרסום סרטונים ביוטיוב  

התשלום ביוטיוב על מודעות פרסומיו בוידאו נמדד לפי צפייה. הצפייה נספרת במידה והגולש צפה בוידאו כ-20 שניות ויותר או בוידאו במלואו אם הוא קצר מ30 שניות. צפייה מוגדרת גם כאשר הגולש מבצע פעולה שקשורה לסרטון. ניתן להיעזר בגוגל ADWORDS וכך לעקוב אחר כמות הצופים ויעילות של השיווק לבית העסק שלך, הנתונים הללו לא בהכרח נגישים למי שרוצה לפרסם, ניתן לראות את מספר הצפיות לפי אחוזים מסוימים של משך הצפייה בוידאו. ישנו גם ממשק שנקרא יוטיוב אנאליטיקס שיעזור בניתוח הנתונים ולמידת התנהגות ותגובות המשתמשים לגבי המוצר שלכם. 

פרסום סרטונים בפייסבוק

החיוב בפייסבוק מתבצע לכל אלף חשיפות ולאחר צפייה של 3 שניות בסרטון, העלות היא בשכלול וביחס לקמפיין הכולל. לפי מחקרים מספר החשיפות בפייסבוק גדול ביותר מ-300 אחוזים מאשר ביוטיוב, הסיבה לכך היא שהעלות ל1000 הופעות יותר זולה בפייסבוק. (CPM). מקדמים בפייסבוק יכולים לקבל פי 3 יותר חשיפות מאשר ביוטיוב באותו התקציב, לכן גם זמן הצפייה גדל. זוהי הסיבה שהוידאו פייסבוק הולך ומתרחב במהרה. השאיפה בפרסום בפייסבוק היא למקסם את ההישג הכולל של החשיפות וזמן הצפייה.

לסיכום

מספר החשיפות בפייסבוק וזמן הצפייה בפייסבוק הם גבוהים יותר מיוטיוב, יש לזכור שהצפייה בפייסבוק נמדדת בעלות רק למי שצפה מעל 3 שניות ואת העובדה שהוידאו מופעל באופן אוטומטי. במידה ויש אפשרות ומשאבים מומלץ לבחון את שתי האופציות ולפיכך להחליט מה היא האפשרות האפקטיבית ביותר לצורך שיווק העסק שלך. ישנם בעלי מקצוע בתחום שתפקידם לנצל את מלוא התקציב בחוכמה וביעילות ולהגיע לתוצאות בדרך הטובה ביותר.

Loading...