מיליוני גולשים בכל העולם נמצאים ברשת החברתית פייסבוק ובניהם למעלה משניים וחצי מיליון גולשים הם בעלי חשבונות מפרסמים. נתונים אלו מסבירים מדוע הפרסום בפייסבוק משתלם ומביא לתוצאות מצוינות. אך ככל שכמות המפרסמים ברשת גדלה, כך גם גדלה התחרות. המודעה שנפרסם תידרש להתחרות עם מודעות נוספות בפיד וכדי שהפרסום יצליח, עליה למשוך עניין ולבלוט. כדי להצליח בפרסום בפייסבוק עלינו ללמוד איך כותבים מודעות מושכות ובולטות.

 

איך לכתוב מודעה שתניע לפעולה

כלל מספר אחד הוא כתיבת מודעות שיהיו רלוונטיות לקהל היעד. בתחילה חשוב לאתר את קהל היעד ולמקד אותו. פייסבוק מעניקה לנו כלי שבעזרתו נצליח למקד את קהל היעד כמו גיל, תחומי עניין, מין, אזור גיאוגרפי ועוד. כדי למקד נכון את קהל היעד עלינו לדמיין מיהו הלקוח האידאלי שלנו, מהם הצרכים שלו ואיך המוצר או השירות שלנו יכול לעזור לו. אחרי שבנינו את דמות הלקוח האידיאלי נוכל לנסח מודעה שתתאים לאפיונים הייחודיים שלו.

אחרי חמש מאות חשיפות של המודעה לגולשים, פייסבוק נותנת לכל מודעה ציון רלוונטי, ציון שנע בין אחד עד עשר. הציון נקבע לפי מספר פרמטרים כמו כמה אנשים הגיבו למודעה, כמה עשו לייק, כמה ביצעו שיתוף ועוד. אם קיבלנו ציון של 7 או יותר, המודעה שלנו מצוינת ויש בה התאמה בין המסרים לבין קהל היעד, אם הציון נמוך מ-7, חשוב לחזור ולמקד שוב את קהל היעד, את הצרכים שלו ולנסח מחדש את המודעה בפייסבוק ולנסות שוב, כך עד שנגיע לפחות לציון שבע.

כלל נוסף, ולא פחות חשוב, הוא השימוש בתמונות במודעה. כדי שהמודעה תבלוט בפיד ותמשוך את העין חשוב לצרף אליה תמונה. התמונה צריכה לבלוט ולעצור את עין הגולש המיומנת בסריקה מהירה של הפוסטים בפיד. כדי למשוך את תשומת הלב חשוב להשתמש במודעה בולטת, בצבע חזק, בולט ושונה משאר האלמנטים בפיד. אפשר גם להשתמש בניגודיות כמו תמונה  כהה עם כיתוב בהיר או אפילו בתמונה מוזרה ובלתי שגרתית שוודאי תצליח למשוך תשומת לב.

אל תשכחו להניע לפעולה. כאשר אתם מבקשים מהגולש לבצע פעולה מסוימת כדאי להסביר לו מה התועלת שתהיה לו אם הוא יבצע את הפעולה. אם אתם מזמינים את הגולש לסדנת דיאטה, למשל, הבטיחו לו שכבר בעוד חודשים ספורים הוא ירגיש בתוצאות וכדומה.

את ההנעה לפעולה כתבו בלשון ציווי, כמו הורידו עכשיו, צרו קשר, לחצו כאן לפרטים ועוד. הגולשים אוהבים שאומרים להם מה לעשות והניסיון מלמד שכתיבה בלשון ציווי מניעה אותם לפעולה.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

רוצים לפרסם מודעות בפייסבוק, צרו קשר עם יוסי עגם, נשמח לעזור לכם!

Loading...