האינטרנט הוא מקום שהתפתח בשנות ה-90 ונמצא כדי להישאר, ההתפתחות בכלכלה בתרבות ובמסחר הפכו אותו לחלק משמעותי מאורח חיינו, קשה להבין כיצד ניתן להסתדר בלעדיו, כאשר כל המידע הרצוי נגיש וקיים באופן תמידי. גם עסקים וחברות הבינו את הפוטנציאל והתועלת הגלומים בשיטות הפרסום באינטרנט. כלי התקשורת והפרסום המסורתיים כגון שילוט, רדיו, עיתונות מודפסת ועוד אינם יעילים כבעבר ואינם ניתנים לאבחון ומדידה לגבי יעילותם כיום, זאת בניגוד לשיטות הפרסום השונות באינטרנט שנתונות לבדיקה ומציגות נתונים ודו"חות. במאמר הבא נציג שיטות שונות לפרסום העסק באינטרנט ומה מתאים לכל סוג של עסק.

פרסום במנועי חיפוש

האינטרנט מורכב ממנועי חיפוש שונים, הנפוץ בהם הוא גוגל, בו רבים מבצעים את הקידום. ניתן לייצר מודעות עם פרסומות שונות והקידום יתבצע על סמך מילים מסוימות שקשורות אל העסק הספציפי, הקידום בגוגל דורש הקמה של אתר או בלוג מקצועי שיהווה פלטפורמה תדמיתית עבור העסק ומקור משיכה של מתעניינים לקבלת מידע. כמו כן, נזכיר שהקידום בגוגל דורש השקעת משאבים כמו קידום האתר, יצירת מודעות, הקמת האתר ועוד. פרסום בגוגל מומלץ עבור עסקים מכל הסוגים שביססו עצמם ויש להם תקציב פרסומי מוגדר וקבוע שיכול להכיל את עלויות הקידום. הפרסום בגוגל מתחלק לשני חלקים – קידום אורגני המתבסס על מילות מפתח וקידומן בחיפוש וקידום האתר כך שיופיע בראשית תוצאות החיפוש במילות המפתח הרלוונטיות אליו. ופרסום ממומן המתבסס על  פרסומות, כל לחיצה תעלה כסף למפרסם המודעה עצמו ותופיע בראש תוצאות החיפוש בביטויים השונים.

פרסום ברשתות החברתיות

הרשתות החברתיות הן חלק ממרחב רשת שיש להן מקום חשוב ומשמעותי בחיינו. הן הגדירו מחדש את גבולות הדפוסים החברתיים והתקשורתיים בין אנשים. הרשתות החברתיות הן בעלות מכנה משותף של שיתוף ותקשורת בין משתמשים שונים אך בנויות הפלטפורמות שונות ומגוונות, למשל פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם ועוד. גם חברות המסחר והשיווק הבינו את הפוטנציאל הפרסומי של הרשתות הללו והן אופציה קיימת ויחסית זולה עבור רבים. כמו כן, פתיחת הדף העסקי בפייסבוק היא פונקציה חינמית ואינה דורשת משאבים רבים, גם אופציות הקידום הן נגישות וידידותיות למשתמש, יש מי שבוחר להשתמש במנהל מדיה מקצועי אך גם העלויות הללו אינן גבוהות יחסית לשיטות הפרסום המסורתיות והיקרות. הפרסום הוא יעיל וממוקד ומתחלק לשתי אופציות מרכזיות – קידום אורגני המתמקד בשיתופים ותגובות וקידום ממומן שמתמקד ביצירת מודעות וקידומן באופן ממומן על ידי השקעת תקציב המועבר לפייסבוק, אינסטגרם ועוד. כדי לנצל את התקציב בצורה המיטבית שתביא תוצאות מומלץ להיעזר במי שמומחה בתחום ומומלץ לבעלי עסקים קטנים עם תקציבים מוגבלים. הדף העסקי בפייסבוק יכול לשמש כתחליף לאתר אינטרנט, שבנייתו דורשת השקעת משאבים רבים.

פרסום באמצעות סרטונים

הפרסום באינטרנט כולל בין היתר גם שיווק באמצעות סרטוני וידאו תדמיתיים של העסק. השימוש בסרטון מנגיש את הלקוח אל העסק ואל התמורה אותה הוא יקבל, עוזר בתהליך המכירה והשיווק ואף מעניק לגולש מדע רחב יותר ממה שהיה מקבל במודעה פרסומית בלבד. את הסרטון ניתן לפרסם במספר שיטות. ביוטיוב – כפרסומת לפני סרטון או קליפ משודר, ברשתות החברתיות השונות, באתרי אינטרנט, בבלוגים ועוד. השימוש בסרטונים יעילה לסוגים מסוימים של עסקים בתחומים כמו מזון, קוסמטיקה, אופנה, תיירות ועוד. ההמחשה הויזואלית מהווה פלטפורמה שיווקית מוצלחת, גם למי שאין משאבים להפיק פרסומת לטלויזיה, יכול לייצר חשיפה רחבה של הסרטונים במגוון דרכים בפרסום באינטרנט.

לסיכום,

פרסום באינטרנט החליף את פלטפורמות הפרסום הישנות, מנועי החיפוש והרשתות החברתיות הן שלטי החוצות הרלוונטיים כיום. שימוש בשיווק באינטרנט הוא חלק בלתי נפרד מהקמפיין הפרסומי של כל עסק או חברה שרוצים להגיע לחשיפה גדולה וללקוחות רבים. בזמן שהעסק שלך לא מפורסם באינטרנט הלקוחות שלך הולכים למתחרים. תתחיל עוד היום לפרסם את העסק שלך ברשת ותתחיל לראות תוצאות.

Loading...