גם בשנת 2018 כשמישהו אומר פרסומת, לכולם קופצת בראש הטלוויזיה. באיזו תוכנית הכי כדאי לקנות את הפרסומות, מה השעות הרצויות וכמה אנשים במדינה יזכרו בעל פה את הג'ינגל שנכתב ומשודר ברצועות חוזרות. למרות הפיתוי לברוח למקום כזה, כיום את רוב התוכן צורך הישראלי דרך המחשב והאינטרנט. ואם רוב התוכן נצרך בצורה כזו, למה שהפרסומות לא יעברו גם הן למחשב? ואם הן כבר עושות מעבר אל פלטפורמה מבוקשת יותר – מי עונה להגדרה טוב יותר מפייסבוק?

פרסומות בפייסבוק

פרסומות בפייסבוק

פרסומות בפייסבוק – הנתונים שלא הכרתם

 

נתוני גלישה

כשמעיפים מבט ברחוב ניתן לראות את כל הראשים רכונים כלפי מטה. כולם מתעסקים עם הסמארטפונים שלהם וחלק גדול מן הזמן נעשה בפייסבוק. כאשר בוחנים את הנתונים מסתבר כי ישראלי ממוצע מבלה כשעתיים יומיות ברשת החברתית. שם הוא מקבל עדכונים חברתיים, משוחח עם חברים, צורך חדשות וכמובן – נחשף לפרסומות שונות לאורך כל זמן הגלישה.

פרסום נעים לעין

בפייסבוק עלו על נוסחה מנצחת. הרי כמעט כל מי שתשאלו יגיד לכם שהוא לא אוהב פרסומות. הן מושכות זמן, לפעמים מרגיזות ובאופן כללי לוקחות מהלקוח את חופש הבחירה ברשת החברתית החליט לקחת את כל החסרונות ולבנות נוסחה חדשה שתאפשר למפרסמים וללקוחות ליהנות באותה המידה. הפרסומות בפייסבוק נראות כחלק מהפרסומים הרגילים. אין כמעט הבדל בין פרסום תמים לבין פרסומת כך שרק לקוח שמעוניין ייכנס לקישור המצורף ואחרים ימשיכו להתגלגל ללא הסחת דעת מיותרת מבחינתם. עבור המפרסמים הם עדיין מגיעים אל הלקוחות, אך עושים זאת בלי לדרוך לאף אחד על הרגליים.

מיקוד ופילוח

נוסחת הקסם שכל מפרסם מעוניין להגיע אליה. איך מגיעים בדיוק אל הלקוחות הרלוונטיים אל העסק ומוותרים על אלו שלא יכולים להתאים לפרופיל הצרכני? בפרסום בטלוויזיה, ברדיו או בעיתונות אין שום דרך לדעת את זה. מפרסמים ומפיצים את המידע בצורה הנרחבת ביותר. בפייסבוק ניתן למקד את הפרסום בפייסבוק ולבחור מאפיינים אליהם רוצים לפרסם. מצב משפחתי, מצב לימודי ומקום מגורים. כל אלו נתונים בידי המפרסם וכך ניתן להחליט על הפרסום רק עבור אלו שיכולים להגיע אל העסק ולהיות רלוונטיים לרכישה. 

Loading...